2014. november 23., vasárnap

Everybody please for Lewis Hamilton (Yas Marina)

Ovációt Lewis Hamiltonnak! (Martin Brundle)

Lewis Hamilton világbajnok, és kemény küzdelemben tudta elnyerni ezt a címet. No persze nem a mezőny többi részére gondolok, hanem csapattársára, Nico Rosbergre. Merthogy igazából egy bajnoki cím elhódításánál nem az a valódi kihívás, hogy mindenkit meg kell előzni a pontversenyben, elegendő a végső másodiknál jobb lenni, aki most a Mercedes német reménysége volt. Aki pedig azt gondolja, hogy Nico nem nyújtott elégséges kihívást Lewis számára az óriási tévedésben van. Elég csak az időmérőkre gondolnunk, ahol bizony a brit 11-7 arányban kapott ki a rajtelsőségek gyűjtögetése terén, annak ellenére, hogy közismerten remekül teljesít az időmérőkön. A versenyben persze erősebb volt a teljesítménye, ezt jól tükrözi 11 győzelme, de az összesített tabellára pillantva láthatjuk, hogy valódi kihívást jelentett legyőzése.

Az elmúlt tíz év során az alábbi eredménnyel végeztek az aktuális világbajnokok csapattársai, ahol az utolsó oszlopban a csapattársa pontjai a világbajnok pontjainak arányában láthatóak:
Év Név Helyezés Pontszám %
2005   Giancarlo Fisichella    5.               44%
2006 Giancarlo Fisichella 4. 54%
2007 Felipe Massa 4. 85%
2008 Heikki Kovalainen 7. 54%
2009 Rubens Barrichello 3. 81%
2010 Mark Webber 3. 95%
2011 Mark Webber 3. 66%
2012 Mark Webber 6. 64%
2013 Mark Webber 3. 50%
2014 Nico Rosberg 2. 83%

Jól látható, hogy ez lett az egyetlen év, ahol a világbajnok csapattársa meg tudta szerezni a második helyet, és a pontszáma is viszonylag magas a győzteséhez képest, úgy, hogy a %-os érték kicsit csalóka, hiszen az utolsó futamot megelőzően még 95% körül volt, és ha nem jön közbe a technikai hiba, még a dupla pontozás ellenére is 90% fölött maradt volna.

És ezzel a táblázattal nem is elsősorban azt akartam bizonyítani, hogy Rosberg remek pilóta, sokkal inkább azt, hogy a britnek a cím messze nem hullott az ölébe, és az van olyan értékes, mint a korábbi évek bármelyik címe.

A zárófutamon, akit mindenképpen ki kell emelnünk, az Felipe Massa. Más Brazíliában is megmutatta, hogy korai lenne még őt leírni, és Abu-Dzabiban ennél sokkal messzebb jutott, ha megszorongatni nem is tudta a bajnokot, azért küzdelemre kényszeríteni igen. Remek hír ez a brazil versenyző rajongóinak, és nem kevésbé remek hír a Williams csapatnak, hiszen idén olyat láthattunk tőlük, ami rég nem volt rájuk jellemző, komolyan tudtak előre lépni a fejlesztésekben az év során. Márpedig a jól felépített autó mellett a Forma-1-es csapatok legfontosabb fegyvere pont az év közbeni fejlesztés képessége.

Zárszó

Mint azt remélem, talán van aki észrevette, múlt két hete elmaradt a bejegyzés, idén más másodszor. Ennek részben a lustaságom az oka, de nem kevésbé az a tény, hogy a blogomban egyre kevesebb a valódi mondanivalóm. A kommentátorok a közvetítések során jobban használják az élő időmérés adatait, és a futamot követően el is mondják a legfontosabb tanulságokat. Ennél én sem vagyok okosabb, megismételni azt amit ők mondanak pedig nincs sok értelme, ezért úgy döntöttem, hogy befejezem a blog szerkesztését. Nem mondom, hogy végleg, de újrakezdeni csak akkor fogom, ha komoly és érdemi mondanivalóm lesz. Mindenkinek köszönöm a figyelmet, aki legalább egy bejegyzést elolvasott (mondjuk ezt), és élvezetes futamokat, tartalmas szórakozást kívánok az elkövetkezendő évekre is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése