2013. július 7., vasárnap

That was tough (Nürburgring)

Ez kemény volt (Sebastian Vettel)

A látszat ellenére a Német nagydíj nagy nyertese nem az a Sebastian Vettel volt, akinek életében először sikerül hazai futamán diadalmaskodnia, hanem a Lotus csapat. Bár láttuk már őket a dobogó két alsó fokát elfoglalva Bahrain-ben, sőt az évadnyitó ausztrál futamon Kimi a győzelmet is megszerezte, mégis minden kétséget kizáróan ez a futam volt az eddig leginkább bizalomgerjesztő a brit csapat számára. Ugyanis eddig amikor odaértek, akkor kiváló stratégiájuknak, de elsősorban az abroncsokkal remekül bánó autójuknak köszönhették a győzelmet. A taktikus diadalok mellett pedig a Lotus másik fő erénye a konstans teljesítmény volt. Ebben persze Räikkönen szerepe is elévülhetetlen, hiszen gondoljunk csak bele, visszatérése óta 29 futamon indult és minden egyes alkalommal célba ért, úgy., hogy a pontszerző helyekről is csupán egyetlen alkalommal csúszott le.
A fentiek már önmagukban elegendőek lennének ahhoz, hogy a finn világbajnokra az idei cím esélyeseként tekintsünk, ám a mostani futamon egy alapvető változás állt be, immár tempóban is a legjobbak (a Ferrari és a Red Bul) szintjére értek. Az utolsó körökben mind Romain, mind Kimi komolyan tudta támadni az amúgy lassúnak nem nevezhető Vettelt, és kevesen tettek volna komolyabb összegeket a címvédő sikerére, ha még pár körig tart a verseny. Bár a Jégembernek van lemaradása pontban, a három győzelmi faktor (melyek emlékeztetőül: sebesség, gumi kímélés, hibák hiánya), összessége az egyik legkomolyabb kihívóvá teszi.
Érdemes még egy pillanatig elidőznünk nála. Talán vannak, akik még emlékeznek 2009-re. Kimi abban az évben újradefiniálta a pechvogel szót. Ami el tudott romlani, az elromlott, ami balul tudott elsülni, az balul sült el, ami lelassíthatta őt, az minden meg is történt. Sokan akkor ezt motiválatlanságával, flegmaságával hozták összefüggésbe. Márpedig ha az így van, akkor bármennyire is őrzi a látszatot, bármennyire is faarccal kezeli sikereit csakúgy mint kudarcait, idén valószínűleg motiváltabb, mint valaha.

Nem írnám le egyelőre Alonsot sem. A spanyol erősen ki tud fakadni saját csapatára, ha azt érzi technikai hátrányba került, de a mostani futam és az, hogy a végén bizony csak megfutotta a verseny leggyorsabb körét és 5 másodpercest hátrányt ledolgozva alaposan megszorongatta Grosjeant, azt jelzi, hogy neki is bőven van még keresnivalója. Ha az év eleji két bakija nem lett volna, most Seb közvetlen közeléből várhatná a folytatást. Azonban a Ferrari nem fogja feladni, és nem sejthetjük, hogy a teszt illetve a nyári szünet után honnan folytatják majd tovább.

A német nagydíjon a Pirelli végre bevethette a kevlár tartóvázas hátsó abroncsait, és amint láttuk ez meg is hozta az eredményt, egyetlen defekt sem jelentkezett a futamon. Ami viszont meglepő, hogy ennek úgy tűnik a Mercedes issza meg a levét. Bár a titkos tesztjük után megtanulták kezelni az acélvázas gumikat, a váltás során úgy tűnik, pontosan azt vesztették el, amit a teszttel nyertek. Ezt az előre nem látható fordulatot és a büntetésüket figyelembe véve, miszerint a következő teszten nem vehetnek részt, úgy tűnik, hogy az előző futamon jelentkező fellángolásuk kérészéletű marad, még akkor is, ha Lewis a problémák ellenére ötödik helyre tudta vezetni a csapatát. Esetükben elgondolkodtató lehet egy eggyel több kiállásos taktika bevetése is, hiszen a hajrában a friss gumikon mind Hamilton, mind Rosberg nagyon komoly tempót diktálva tudott több helyet zárkózni. Nem kizárt, hogy a teljes versenytávon be tudnák hozni az extra kiállás okozta időhátárnyt, az viszont bizony, hogy mi nézők jól járnánk vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése