Legyűrtem a vörösingeseket (Sebastian Vettel)
Legalábbis bizonyosan így mondta volna a szőke herceg, ha a Pál utcai fiúk csapatát gyarapítja. Ez a mondata pedig azt is jelenti, hogy gyakorlatilag a zsebében érezheti zsinórban negyedik világbajnoki címét. Hiába hozta ki ma is a maximumot a Ferrariból Alonso, vagy talán még egy picivel többet is, Vettel előnye a tifosi legnagyobb bánatára 50 pont fölé kúszott, ami azt jelenti, hogy még két nullázás esetén is vezetné a tabellát. Márpedig jelen formájában a nullázás csak kieséssel képzelhető el. És bár ennek a szele a mai futamon is meglegyintette, végül a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett.
Pedig ha spanyol riválisán múlna, akkor ő idén is világbajnok lenne, hiszen ahogy Webber a pihenőszobában felrótta neki, nem hibázott egyszer sem. De Fernando őszinte sajnálatára ez idén úgy tűnik kevés.
Akikről még érdemes megemlékeznünk, az Räikkönen és Hamilton, a mezőny két további világbajnoka. Mindketten idő előtti kiállásra és ezzel kétcserés taktikára kényszerültek, ám az eltérő gumitaktika előnyt is jelentett számukra. Mégpedig azt, hogy a gumijaikat agresszíven használva mindketten hatékonyan tudtak utat törni maguknak mezőnyben, úgy, hogy közben Vettel tempóját tudták tartani. Kimi a kiállását követően 37 másodperc körüli hátránnyal autózott az utolsó helyen, és a versenyt végül pont lecsúszva a pontszerzésről a 11. helyen fejezte be 38,6 másodperces hátránnyal. Lewis is hasonlóan járt, ám mivel ő nem az első, hanem csak a tizennegyedik körben állt ki, sokkal kellemesebben oszthatta be abroncsait. Hiába tért hát vissza Kimi mögött a pályára, végül két hellyel előtte végezve presztízs értékű pontokat szerezve előtte zárt. Róla tehát elmondhatjuk, hogy ebben az időszakban, igaz jobb állapotban lévő abroncsokon, de lényegesen gyorsabb tempót autózott, mint az élen végző Sebastian.
Érdekes még megállapítani, hogy két fiatal is remek versenyt futott. Az időmérőn remekelő Hülkenberg csupán két helyet kényszerült feladni, azokat is rögtön a rajtnál. Ricciardo a Red Bull főcsapatának friss igazolása pedig rászolgálva a bizalomra rajtpozícióját megőrizve a hetedik helyen futott be. Mindezekből átlagolva számomra úgy tűnik, hogy ez az a verseny, szemben a korábban ilyen téren sokat emlegetett Monacoval szemben, ahol a legjobban eltűnik a különbség az autók között, és a legkönnyebben megcsillanhat egy fiatal tehetség kevésbé versenyképes autójával is. Elég csak 2008-ra visszaemlékeznünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése