Erről faggatta rögtön a verseny után csapattársát a német, nem kevés ironikus felhanggal hangjában. Nem csoda, hogy csalódott volt, pedig az igazán csalódott a versenyt követően nem ő lehetett.
Az biztos, hogy a meggyőző pole és a könnyed rajt után a mezőny közepén szenvedő csapattárs úgy érezhette, hogy a britnek csak megszületni volt nehéz. Hogy mennyire nem kellett semmilyen tartalékát mozgósítani, azt híven jelzi, hogy a gumijaival is sokkal jobban tudott bánni, a legjobbak közül utolsóként állva ki első cseréjére, illetve üzemanyagból is bő 4 kg-mal takarított meg többet Niconál. Félreértés ne essék, nem a hangyák hordát össze neki a győzelmet, minden egyes építőkövet gondosan elhelyezve építette fel azt egész hétvégén, minden egyes lépéssel magabiztosabbá téve előnyét, és csökkentve a stresszt. Ezek az apró lépések kamataiból épült fel a befutóra az a győzelem, mely immár harmadik volt a sorban, és amely joggal veti fel a kérdést, hogy a lefutottnak tűnő csapat-világbajnoki cím mellett vajon legalább egyéniben láthatunk-e komoly küzdelmet.
Mielőtt azonban ebbe a kérdésben jobban elmerülünk ejtsünk pár szót a Mercedesről. A csapat fölényét idén leggyakrabban a motorerőben lévő előnnyel azonosítják, ami valóban komoly alapot képez a dominanciához, de azért önmagában messze nem elegendő. Ne feledjük ott van a mezőnyben a Force India és a Williams is, mely ugyanezeket a hajtásláncokat használja, mégsem esélyesek a futamgyőzelemre. Nem kétséges tehát, hogy a német istálló az idei évre egy aerodinamikailag is roppant erős kasztnit alkotott, mely feltehetőleg akkor is megállná a helyét fő riválisaival való összevetésben, ha történetesen azonos motorral indulnának egy versenyen. Mikor tehát azon rágódunk milyen igazságtalan, hogy csupán a rendelkezésre álló lóerőtöbblettel ilyen egyeduralkodóak tudnak lenni, tartsuk észben, hogy ők minden fronton elvégezték azt a házi feladatot, amit a riválisaiknak – motorfejlesztés hiányában – részben nem kellett, vagy nem sikerült.
Mi a helyzet Nicoval? Az látszik, hogy a kifejezetten időmérő specialistának számító Hamilton ellen a német nem fog tudni a rajtpozíciók terén komoly eredményeket felmutatni. Nico teljesítménye ingadozó, és bár biztosak lehetünk benne, hogy lesz még olyan hétvége, ahol megszerzi a pole-t, akárcsak Bahreinben tette, összességében Lewis ebben az összevetésben veri majd, a versenyeken azonban lehet keresnivalója. A mai futamon igazából egyetlen rossz etapja volt, az első kiállásig tartó. Ekkor valami gumitörmelék ragadhatott az első szárnyába, ami miatt nem volt elegendő a leszorítóereje, ám a kiállását követően tempója feljavult, ő jegyezhette a verseny leggyorsabb körét is, 1:40:4-es idővel, illetve a második etaptól az addig gyűjtött lemaradása nem nőtt tovább, megragadt a 15-18 másodperc közötti tartományban. Az is biztosra vehető, hogy az első etapja során nem a forgalom tartotta fel, hiszen az előzések a kiállást követően a legkisebb nehézséget sem okozták neki. ha mindezt egybevetjük a telemetria hiányával, ami szintén jelenthet egy minimális hátrányt, azt kell mondani, hogy Rosberg versenye nem ad okot az elkeseredésre.
Van azonban egy másik versenyző, aki ugyanezt aligha mondhatja el magáról. A címvédőről van szó. Ő a tabella éllovasához képest inverz versenyt futott, csupán egyetlen etapja volt rendben, az első. Ekkor egy jó rajtot követően magabiztosan tudta őrizni második helyét, amit az egy körrel későbbi kiállását követően Alonso üldözésével folytatott. Az első pár kanyar lelkes támadássorozata után a rádión egy higgadt taktikai beszélgetést hallhattunk, melynek végén Vettel és versenymérnöke abban állapodtak meg, hogy érdemes egy kicsit lemaradnia a gumikat kímélendő. Ez a lemaradás annyira jól sikerült, hogy a második kiállásig 16 másodperc hátrányt gyűjtögetett a spanyollal szemben. Ami nem sikerült viszont jól az a gumispórolás, ebben a tekintetben ugyanis Vettel kénytelen volt viszonylag hamar ismét a boxba látogatni, és ezt is pár körrel megelőzte egy másik rádióbeszélgetés, ahol éppen lebeszélték Sebet egy korábbi cseréről.
De nem csak Alonso tűnt el hamar a messzi távolban, hanem Ricciardo is feltűnt a tükörben, olyan sebességgel, hogy a csapat azonnal szólt is a bajnoknak, ideje utat engednie a "fiatalabbnak". (Daniel 2 évvel fiatalabb csupán Vettelnél.) A csapat döntése pedig helytállónak bizonyult, akárcsak Seb nyilatkozata arról, hogy Ricciardo nem véletlenül keveredett elé Bahreinben, hanem jelenleg folyamatosan jobb munkát végez nála. És ebben nem is az volt az igazán meglepő, hogy az ausztrál gyorsabb tud lenni, hanem az, hogy mennyivel. Seb az új gumikon meghajtotta a tempót és egy 1:42:2-es körig jutott, ami után persze némi lassulás következett. Jellemzően 1:43 körüli időket futott a leintésig. Ezzel szemben csapattársának csak mutatóban volt ennél lassabb köre, amivel a futam végéig közel 25 másodpercesre növelte az előnyét. Ha tehát azt keressük ki éli át jelenleg legkomolyabb versenyzői válságát nem a matt-fekete sisakos németre kell gondolnunk, hanem arra akiről ő is meglepődve érdeklődött az eredménytáblázatot böngészve.
Van egy harmadik csapat is, ahol a két versenyző között komoly eltérés mutatkozik, de ahogy korábban írtam, én a magam részéről Kiminek mindenképpen haladékot adok, hiszen új csapat, új autó és egy brutálisan jó csapattárs. Nincs könnyű helyzetben a finn, de az európai futamokra mindenképpen össze kell szednie magát, és megmutatnia, hogy Massánál erősebb kihívást jelent Fernando számára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése