2012. július 8., vasárnap

But never gave up (Silverstone)

De soha nem adtam fel (Mark Webber)

Előre elnézést kell kérnem tőletek kedves olvasóim, mivel épp nyaralok, egy parasztház sötét ám de meleg szobájában a szó szoros értelemben fogom kiizzadni magamból a következő sorokat, így ezúttal egy rövidebb bejegyzésre futja csupán erőmből.

Ami a versenyt illeti, két ingerszegényebb majd egy lebilincselően eseménydús futam után egy átlagos mennyiségű izgalomadaggal kínált meg minket a silverstoni pálya. A futam talán legfontosabb érdekessége mindenképpen az volt, hogy a lágy gumik nem igazán működtek. Az elején még a meggyőző fölény jelének tekintettem azt, amikor Alonso versenytársai első cseréje után tudott leggyorsabb kört futni a kemény keveréken. Később kiderült, hogy ezt nem annyira Alonso tehetségének, mint inkább a lágy keverék gyöngéinek és a kemény keverés sajátosságainak kell betudnunk. Ez utóbbit jól mutatja, hogy nem csak Mark, de Kimi, Michael és Sebastian is a verseny utolsó köreiben tudja megfutni legjobbját. Persze ez nem jelenti, hogy a keverék a kopással gyorsul, inkább csak annyit, hogy nem lassul. A jobb köridőről ezután már gondoskodik a körről körre fogyó üzemanyagszint és az ennek következtében csökkenő össztömeg. De persze emlékezhetünk Hamilton csupán hét körös etapjára a lágyon, ami szintén árulkodó jel volt.



Hosszasan sorolhatnám azt, hogy ki futott gyakorlatilag hiba nélküli jó tempójú versenyt és hozta ki ezzel közel a lehetséges maximumát a versenyből, de nem akarlak ezzel untatni benneteket. Foglalkozzunk inkább azokkal akik valami meglepőt produkáltak. Itt van rögtön a negyedik helyen befutó Massa. A futamon összesen  másodperces hátrányt gyűjtött csapattársához képest, ami a néggyel rosszabb rajthelyét és eddigi bukdácsolását tekintetbe véve figyelemre méltó eredmény. Ha ezt a tempót hosszabb távon tudja nyújtani, véget érhet hosszú ideje tartó szenvedése.

Folytatódik viszont Button szenvedése, aki ezen a verseny, és az azt megelőző időmérőn sem tudott újítani. Bár a végén jó tempóban érte utol a 9-10. helyen haladó Hülkenberg-Senna kettőst, ám hiába volt előtte lányegesen jobb a tempója, szépen beleszürkült üldözöttjei sebességébe, és végül csak Hülkenberg, még csak nem is általa kikényszerített, hibája miatt tudott pontszerző helyre odaérni.

A lágy gumik gyönge teljesítményét tovább árnyalja Romain Grosjean teljesítménye. A francia kisebb afférjának hála már a harmadik körben kénytelen volt kiállni kerékcserére, az volt a verseny utolsó pontja amikor lágy abroncsokat használt. Meglepő módon ezután nem volt szüksége extra kiállásra, sőt két szett kemény keveréke olyan remekül működött a verseny végéig, hogy kiváló tempóval a 19. helyről a hatodikig tudott előrelépni, csapattársát 6 másodpercre megközelítve.

Az első sorokból indulók közül a verseny elején a látványosan leglassabb sebességre Schumacher volt képes. A maga mögött feltorlódott autók aztán az első kiállásnál kivétel nélkül elé kerültek. Ha megtekintjük az egészen katasztrofális versenyt futó csapattársát Rosberget, aki végig valamivel lassabb volt nála, azt kell feltételeznünk, hogy ezen a futamon a Mercedes tempója nem volt a legjobbakhoz mérhető. Schumacher azután légüres térben autózva nem volt lényegesen lassabb mint a Red Bullok, Ferrarik vagy Lotusok, de az a körönként néhány tized hátrány, ami lehetetlenné tette a zárkózást számára, folyamatosan megvolt.

Akiről még meg kell emlékeznünk az Perez, aki 17. helyről indulva a 10. körben már Hamiltont támadta a nyolcadik helyért. sajnos azt, hogy fergeteges formája mire lett volna elég Maldonado újabb vitatható manővere után nem tudhattuk meg.

Az előző futam után nem én voltam az egyetlen, aki felvetette a Red Bull és Vettel megdöbbentő tempóelőnyének lehetséges következményeit. Nos úgy látszik vaklárma volt ez is, akárcsak minden korábbi fellángolás az évad eddigi futamain. Ezen a versenyen három csapat volt azonos szinten, és nincs kétségem felőle, hogy a MacLarent is látjuk még erőpozícióban az elkövetkezendő futamokon. Aztán, hogy a Mercedes feltámad-e, a Saubernél esetleg a Williamsnél megcsillan-e valaki ismét, még a jövő zenéje, de világbajnoki esélyeseink számát egy darabig még nem kell nagyon redukálnunk, az bizonyos.

2 megjegyzés:

  1. Újabb vitatható manővere? Te nem gondolod azt hogy egyértelműen Maldonaldo hibája volt? Lehet hogy nekem jön le rosszul, de úgy érzem hogy nagyon T. Sato-t akar csinálni a közvélemény belőle.
    Jó nyaralást!

    VálaszTörlés
  2. Sokkal kevésbé éreztem gáznak, mint a két héttel ezelőttit. Itt számomra inkább tűnt úgy, hogy be akar kanyarodni, csak nem jön össze, mert megcsúszik. Kétségtelenül roppant agresszíven védekezett, de Perez kiterelése szerintem nem volt célja.

    VálaszTörlés