Nagyon-nagyon sima verseny (Sebastian Vettel)
Rendkívül látványos, roppant sok előzést, sőt néhány oda-vissza előzést hozott számunkra az idei bahreini nagydíj. Amennyiben valaki elmulasztotta volna megtekinteni, azt javaslom, hogy ezt feltétlenül pótolja be. El kell ugyan ismerni, hogy a győztes személye nem sokáig volt kérdéses, de ennyire sok akcióval átitatott, előzéssel fűszerezett versenyt, mely nem egy külső okra (eső, safety car) volt visszavezethető, hosszú évek óta, vagy talán soha nem láthattunk. Ráadásul sokszor előkerül a sokak által homályos tekintetű nosztalgiával emlegetett adok-kapok. mikor 2 versenyző többször oda vissza előzgeti egymást, úgy, hogy a megelőzött nem marad le attól aki lehagyta. Ennek a leglátványosabb példáját Webber és Hamilton csatája hozta az ötödik helyért, akik az utolsó kiállásukat követően háromszor cseréltek helyet. Nem ecsetelem tovább, mert ezek azok a manőverek, amelyeket leírva a látvány töredékét sem lehet visszaadni. Tessék rászánni azt a két órát! Megéri.
Az idei első kétszeres futamgyőztes Sebastian Vettel lett. Komoly megnyugvást jelenthet ez a futam a Red Bullnak, egyrészt mivel sikerült előnyüket a pontversenyben tovább növelni (legalábbis egyéniben, hiszen a csapatversenyben a Lotus 2 pontot tudott zárkózni), másrészt mivel kiderült, hogy képesek tartani a tempót a múlt hétvégén nagyon meggyőző Ferrarival. Sőt tulajdonképpen az ő fölényük ezen a futamon még meggyőzőbb volt, mint egy hete Fernandoé. Bár Wéber Gabi többször elismételte, hogy egy egészségesebb időmérő eredménnyel Kimi megszorongathatta volna a győztes Sebet, de ez kevéssé tűnik valószínűnek a köridők ismeretében. A verseny első felében ugyanis Vettel mindenkinél átlagban egy másodperccel jobb köridőt produkált, mielőtt több ízben rászóltak volna, hogy lassuljon vissza 1:39 végére köridőben. Ő kis győzködés után ezt megtette, és innentől nagyjából riválisai tempóját autózva körönként egy jó másodpercet hagyott bent biztonsági okokból. Ha ez nincs, a célban előnye megkérdőjelezhetetlen lett volna. Márpedig hogy erre képes lett volna, azt jól bizonyítja, hogy szokásához híven a verseny végén a 11 körös abroncsain odapirított egy leggyorsabb kört, ami 2 másodperccel volt erősebb utazósebességénél.
Bár a Lotus önerőből most sem tűnt eléggé erősnek, és a Ferrari illetve Webber betlije nélkül talán a dobogóról is lemaradtak volna, a megbízhatóságuk figyelemre méltó. Kimi huszonegyedik versenye volt ez, ahol sorozatban pontot tudott szerezni. Mivel a Ferrari már két komoly hibát is produkált Alonsoval, ha Vettel alatt is elromlik néhány generátor, akkor ez bizony akár a cím megszerzéséhez is elegendő lehet.
A Ferrarit nem kell félteni egyelőre. Bár látszólag visszaestek, de Alonso tempója ahhoz mérten, hogy nem működött autójában a DRS, és hogy egy teljesen szükségtelen kiállása volt, illetve egy kiállását idő előtt kellett meglépnie teljesen elfogadható. Ha levonjuk eredményéből azt a 17 másodpercet, amit a felesleges kiállással vesztett, kapásból a negyedik lenne, csupán egy másodperccel lemaradva a dobogóról. Massa versenye persze katasztrofális lett, de két defekttel más sem tudott volna ennél jobbat autózni, valószínűleg valami sérülés keletkezett az autóján, talán egy összeszedett törmeléktől.
Az a csapat amelyik tavaly a Sauber volt, vagy Barcelonában épp a Williams, idén a Force India lehet. Középcsapatként oda tudnak érni a komolyabb pontszerző versenyekre, ráadásul két remek pilótával rendelkeznek. Tőlük idén még komolyabb villanásokat, a pontversenyben pedig magabiztos hatodik helyet várhatunk.
A McLaren szénája sem áll rosszul. Az oroszlánkörmeit idén először megvillantó Perez 6. helye teljesen elfogadható eredmény az év eleji betliket követően, ráadásul Barcelonába már egy teljesen átépített autóval érkezhetnek.A felzárkózás, melyet már év elején sejthettünk megkezdődött. Button ugyanakkor egy kicsit 2007-es Alonsot idézte, amikor csapatot akarta rávenni, hogy túlbuzgó csapattársát beszéljék le az előzési kísérletéről. Miután ez nem történt meg a többek által is elővett plusz egy gumicseréhez folyamodott. Valószínűleg Vettel kínai nagydíjon bemutatott vágtája volt a motiváció többeknek, hogy újabb kiállással majd lényegesen gyorsabb körökkel próbáljanak pozíciókat nyerni, ám ami (majdnem) működött egy hete, az nem működött most, ugyanis a két keverék között lényegesen kisebb volt a tempó különbség, és mert a verseny második szakaszában az abroncsok lényegesen tartósabbnak bizonyultak. Räikkönen például még a 20 körös keményeken is nagyon korrekt köridőket tudott futni.
Pillanatnyilag a legkevésbé jó helyzetben az élcsapatok közül a Mercedes áll, annak ellenére, hogy Rosberg egy gyönyörű pole-t tudott behúzni Sakhirban. Versenytempójuk elmarad egyelőre a többiekétől, csak a McLarennel tudják felvenni a verseny, ám míg utóbbinak ez egy komoly előrelépés előbbieknél a tendencia nem mutat sok jót.
Végül Webberről emlékezzünk meg, a mezőny talán legagresszívebb versenyzőjéről, aki immár a második versenyen ásta meg saját sírját azzal, hogy azt hitte bárkin átgázolhat. Pedig a verseny első felében úgy tűnt dobogóra állhat majd, aztán miután képtelen volt elfogadni, hogz fel kell adnia egy pozíciót, megrongálta saját autóját, és innentől kezdve lényegesen lassabb köröket volt kénytelen futni. Arról nem is beszélve, ha nincs a 3 helyes büntetése még Kínából, akkor milyen előnyös helyzetből indulhatott volna.
Nem szólt bele a gumi igazán a versenybe, rögtön lehetett látni igazi adok-kapok csatákat. Remélem marad ez a tendencia, bár ez nem Barcelonában fog kiderülni, mert ott a tavalyi izgalmas szezonban is sikerült egy bűnunalmas futamot rittyenteniük. Idén se hiszem, hogy másképp lesz, még az esetleges 2 DRS zóna miatt sem.
VálaszTörlés