Hát elkezdődött minden idők egyik legtöbb ujdonságot hozó szezonja. Az új mindig jó, mondják, hiszen a szabályok egy jelentős része azért lett bevezetve, hogy a nézőknek még több látványt és izgalmat nyújtsanak a futamok. Az új mindig rossz, mondják, hiszen amit már megszoktunk, ismerünk, abban bízhatunk, míg a változás minden esetben hozhat magával nem várt hátulütőket, ráadásul ezeket a problémákat most kifejezetten sokan várták is.
Lássuk sorban, hogy milyen parák vezették az új szezontól való rettegés mestereit elsősorban.
Megbízhatóság-frász
Sokan prognosztizálták azt, hogy a verseny sikeres befejezése már pontszerzéssel járhat együtt, sőt egyesek még kiesőknek is vizionáltak pontot. Ez kijelenthetjük, hogy nem következett be, hiszen a mezőny kevesebb mint negyede volt kénytelen műszaki okok miatt félreállni járművével. Ez persze még mindig lényegesen több, mint amit a korábbi években tapasztaltunk, de egy ennyire gyökeresen új technika esetében bátran bízhatunk abban, hogy ez pár verseny alatt beáll majd egy normális versenyenkénti 1-2 kiesős szintre. Nem ennyire rózsás a helyzet persze ha a Renault tekintetében vizsgáljuk az eseményeket, hiszen a mezőny 8 Renault motorral szeret autójából négy volt kénytelen feladni a küzdelmet technikai okok miatt, és egy az első egyenes végénél nem jutott tovább egy ütközés következtében, így a túlélést 50% alattinak kell tekintenünk. Rajtuk kívül egyedül egyedül Hamilton nem tudta hasonló okok miatt befejezni a futamot, tehát a Mercedesnél sem lehet felhőtlen az öröm. A Ferrari hajtáslánccal rendelkezők közül viszont mind a 6 autó bekocogott a célba, így első pillanatra talán az ő helyzetük a legjobb, ám ha láttuk a futamot, nagyjából sejtjük, hogy a pontszerző vörösök nem gyepálták agyon gépeiket a többieknek pedig a pontszerzés sem sikerült. Itt lép tehát a képbe a...
Spórolás-frász
Azaz, hogy az 5 hajtáslánc korlát, a 100 kg-os üzemanyag limit és a tavalyival egyező gumiszállító mind-mind arra ösztökéli majd a versenyzőket, hogy tojásokon lépkedve próbálják biztosítani azt a tempót, amivel a célig eljutnak, és ne veszélyeztessék ezt a nemes célt olyan bohóságokkal, mint az előzés, vagy akár csak az előttük haladó támadása. Ez a kétség megalapozottabbnak látszik az első futam alapján, mint a fenti, hiszen valóban kevés komoly csatát láthattunk, pláne kevés olyat ami előzésbe torkollt volna. Aki a mezőnyben ebben a kérdésben kiemelendő, az Valteri Bottas volt, a Williams finnje, aki annyira igyekezett a verseny elején, hogy a fal megpöccintés után defektes kerékkel volt kénytelen a boxba vánszorogni. Szerencséjére pont annyi alkatrészt hagyott el a szerelői felé igyekezvén, ami elegendő volt egy safety car fázis beiktatásához, ezzel megúszva azt, hogy komolyabb hátrányba keveredjen. Dicséretére legyen mondva, hogy nem adta fel, tovább hajszolta gépét, eredményesen, hiszen a bakit követően ismét vissza tudott kapaszkodni a 8 pontot érő 6. helyig, mely éles kontrasztot alkot azzal, hogy tavaly az évad során ennek pont felét sikerült összegyűjtenie, és feltétlenül komoly előrelépésről árulkodik a szebb napok élt csapat háza táján.
A futam végén még Magnussen próbálkozott tessék lássék Ricciardo megszorongatásával, de a sárga G3-as etapok közé beiktatott sárga G6-os pihenő jól illusztrálta, hogy a McLarennek éppúgy, mint az újonc dánnak, a biztos dobogó és a vele járó 15 pont sokkal csábítóbb, mint egy kockázatos második hely.
Egyeduralom-frász
Ne akarjunk álszentek lenni, az idei változások egy része azért következett be, hogy megdöntsék a Red Bull immár ötödik éve tartó dominanciáját, ami nem csak a szurkolók jelentős részének okozott fejfájást, de üzleti modellnek sem volt tökéletes. Felmerült ugyanakkor a félsz a téli tesztek során, hogy ezzel egy másik csapatot, vagy épp motorgyártót – a Mercedest – fogják hasonló helyzetbe hozni. Ebből a szempontból a kép kettős. Egyrészt jelen pillanatban a Mercedes fölénye megkérdőjelezhetetlen. Nico majdnem végig gyorsabb köröket futott mint bárki más a pályán, a biztonsági autó miatt elbukott előnyét pedig jászti könnyedséggel tornázta fel egy kiállásnyira az újraindítás után. Pedig abban biztosak lehetünk, ha valamikor hát most semmivel sem nyomta jobban a gázt a feltétlenül szükségesnél, különösen Hamilton korai visszavonulóját látva. A fölény tehát adott, de ezzel nincs minden veszve. Az első négy futam, amíg Európába nem érünk elsősorban bemelegítése az évadnak, akkor tudnak a csapatok a legkomolyabban megújulni, egyes istállók pedig a be nem fejezett fejlesztési programjukat zárhatják le. Kétségbeesni tehát a Mercedes fölény miatt majd ráérünk akkor, ha Barcelonában is hasonló magabiztossággal gyűjtik be az újabb trófeát. Ami jó hír viszont, hogy a német csapattól eltekintve a mezőny egyelőre kiegyenlítettnek tűnik.
Ami a frász másik oldalát illeti, a Red Bull úgy tűnik képes volt a tesztszezonbéli vert helyzetéből kilábalni, és ha nem is győzelemért, de dobogóért komoly eséllyel harcba szállni már az első futamokon. Ez persze mindig magában hordozza a lehetőséget, hogy szezonbéli fejlesztéseikkel, melyek oly gyakran juttatták őket eddig is döntő fölényhez ismét előnybe kerülhetnek, de a másik oldalról a Renault miatt egyelőre minden célbaérkezés kétségesnek tűnik, ami még egy tavalyihoz hasonló tempójú autóval is kétségessé tenné a címvédés lehetőségét.
Összességében nehéz lenne állítani, hogy az ausztrál futam bővelkedett izgalmakban, de azt ne feledjük, hogy ez a helyszín eddig sem a mellbevágó izgalmakról híresült el, valamint, hogy pár versennyi tapasztalattal felvértezve biztosan akad majd olyan versenyző illetve csapat amelyik hajlandó lesz komolyabban a gázra lépni az előrejutás reményében.
Lehet update-elni. Bár még fellebbezés alatt van a dolog, de Ricciardot kizárták túlzott üzemanyag-fogyasztás miatt.
VálaszTörlés