Pedig kintről nézve nem tűnt különösebbnek nehéznek. Érdekes módon bár Nico elrontotta az időmérőt, harmadik helye így, hogy csak a Williamsek előzték meg előnyösebb volt egy Lewis mögötti második helynél. Az angol istálló ugyanis eleve úgy gördült ki a pályára, hogy nem a Mercikkel akarnak viaskodni. Ez legtisztábban a kerékcserés taktikájukon mutatkozott meg, ahol inkább a biztonságos kiállási pontokat választották pár körrel a német csapatot követően nem igazán törődve az elévágással, mintha előre eltervezték volna, hogy nem a győzelemért, hanem a dobogó biztos megszerzéséért indulnak hadba.
Ami a csapattársát illeti, a rajtnál a köztük lévő 6 pozíció jelentett garanciát arra, hogy ne jelenthessen rá veszélyt, és a későbbiekben is csak elvétve tudott 1 másodpercen belül keveredni. Mindezt figyelembe véve biztosan nem volt a legnehezebb győzelem sem. Nico elsősorban azért érdemel dicséretet, mert ennél jobbat autózni fogalmilag volt lehetetlen a részéről, hiszen bár célba érhetett volna egy komolyabb előnnyel is, annak a pontok kiosztásánál nincs jelentősége.
Hogy Lewis miért érdemel dicséretet, azt senkinek sem kell megmagyarázni. Az első körben bemutatott 5 előzése bámulatos eredmény, még akkor is, ha erőfölénye tette ezt ezt lehetővé. Innentől kezdve pedig igazából a kötelezőt hozta, Nico maga mögé utasítása már erőn felüli teljesítmény lett volna tőle.
Hatalmas dicséret illeti Valtteri Bottast is, aki életében először állhatott a dobogóra. A Williamsek jó szereplése oly régen lóg már Damoklész kardjaként a fejünk felett, hogy amikor egyszer végre valóban megcsillant a patinás csapat régi fénye, akkor mégis meg tudtunk lepődni rajta. Massa alapvetően lassabbnak mutatkozott csapattársánál majdnem az egész hétvégén, ám annak köszönhetően, hogy az időmérőn a futam első négy helyezettje közül egyedül ő nem bakizott, szombaton rivaldafénybe kerülhetett. A futamon azonban kiütközött a finn csapattárs lendülete, és maga mögé tudta utasítani a brazil veteránt. A helycserét az első kiállásuk között eltelt körökben hozott gyorsabb tempója biztosította számára, ám a futam hátralévő részében is kiválóan kellett teljesíteni ahhoz, hogy ne adjon esélyt Felipének a visszavágásra.
Az ötödik helyen autózó Alonso teljesítményét két módon tudjuk jól szemléltetni. Egyrészt ha elmondjuk, hogy a verseny utolsó etapjában folyamatosan zárkózott az előtte autózó brazilra, mígnem lőtávolba ért. Ezen időszak alatt a tempója még az élen haladó Mercedeseknél is jobb volt. Igaz persze, hogy ezzel annyira elhasználta abroncsait, hogy tényleges támadásra végül nem került sor, de az ekkor ledolgozott közel 5 másodperc így is magáért beszél. A másik faktor, ami jellemzi a spanyolt, hogy az ezúttal ismét szenvedő csapattársát közel 30 másodperccel előzte meg, ami körönként átlag 0,4 másodpercet jelent.
Nem bánhatunk fukarul a méltatással az őt követő Sergio Perez esetében sem, aki 5 rajthelyes büntetését követően a 16. helyről rajtolva 10 helyet javítva lépett elő a 8 pontot jelentő hatodik helyre. Esetében könnyű megjelölni, hogy mikor mutatkozott meg legkiemelkedőbben remek tempója, hiszen a verseny első felében hosszú körökön keresztül tartotta maga mögött a frissebb abroncsokon érkező Nico Rosberget, és vele a teljes élmezőnyt. Nem ártott persze az sem, hogy amikor előzésekre volt szüksége, azokat gyorsan és magabiztosan tudta végrehajtani, minimalizálva az időveszteséget. Fontos megjegyezni, hogy Jenson Button, aki az övéhez hasonló taktikával versenyzett négy rajthellyel előrébbről indulva is csak a 11. helyet tudta megszerezni.
Végül talán érdemes említést tennünk a McLaren dán újoncáról is, aki hosszú kihagyás után egy hetedik hellyel tudta észrevétetni magát. Márpedig ez hasonlatos teljesítményt jelent Button előző hétvégén szerzett negyedik helyéhez, csak épp előle nem esett ki senki.
Eltekintve az egyéni teljesítményektől, a futam legfontosabb érdekessége az volt, hogy az egyértelműen motorerő-barát pályán nagyon sokan tudtak – ha nem is folyamatosan – a Mercedesekkel vetekedő tempót futni. Ráadásul nem csak a hasonló motorokkal szerelt Force Indiák, Williamsek vagy McLarenek mondhatták el ezt magukról, de a Red Bull és a Ferrari sikeresebb pilótái is. És bármilyen meglepő is, az előbbi csapatnál idén egyértelműen nem a címvédő az, aki ezt a jelzőt viselheti.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése